Новокорецька загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів
ПОГОДЖЕНО:
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
Павлюк Л. В. Поліщук Н. О.
________________________ _______________________
Підпис Підпис
«____»________________20____ р. «_____»__________________
20___ р.
Календарно-тематичне планування
з хімії
для загальноосвітніх
навчальних закладів
у 7 класі
на 2019 /2020 н. р.
учителя Петрук
Людмили Миколаївни
Розглянуто на засіданні МК ________________________________
_________________________________________________________
Протокол № ______ від «_____»______________20_____р.
Голова МК Яковець
Н. Б.
Складено до
підручника: :
Хімія: підр для 7 кл ЗНЗ Попель П. П., Крикля
Л. С., 2015 ВЦ «Академія», 2015
відповідно до чинної програми, затвердженої
Наказом Міністерства освіти і науки України від . 07.06.2017
№ 804
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Експеримент
|
Проекти
|
Д з
|
||
7А
|
7Б
|
||||||
Вступ
|
|||||||
1.
|
|
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому
світі. Короткі відомості з історії хімії.
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням
кабінету хімії та лабораторним посудом.
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід 1. Дослідження будови полум’я.
Лабораторний дослід 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на
прикладі побутових хімікатів).
|
Навчальні
проекти
1. Хімічні знання в різні епохи
|
|
|
3.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота
1. Правила безпеки під час роботи в хімічному
кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними
приладами. Будова полум’я.
|
|
|
|
Тема
1. Початкові
хімічні поняття
|
|||||||
4.
|
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й
експеримент у хімії.
Фiзичні властивості речовин.
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний
дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис
спостережень. Формулювання висновків.
|
|
|
|
5.
|
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення сумішей
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
.
|
Інструктаж з БЖД Практична робота 2. Розділення неоднорідної суміші
|
|
|
|
7.
|
|
|
Молекули. Атоми. Атом, його склад. Хімічні
елементи,їх назви і символи.Ознайомлення з періодичною системою хімічних
елементів Д.І. Менделєєва
|
Демонстрації:
3.Періодична система хі-мічних еле-ментів Д.І. Менделєєва. |
|
|
|
8.
|
|
|
Розв’язування вправ
|
|
|
|
|
9.
|
|
|
Повторення й узагальнення з теми «Початкові
хімічні поняття» (Т А)
|
|
|
|
|
10.
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
|
|
|
11.
|
|
|
Хімічні формули речовин.
|
|
|
|
|
12.
|
|
|
Багатоманітність речовин.Прості та складні
речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні
елементи, їх розміщення в періодичній системі.
|
Демонстрації:
4. Зразки металів і неметалів.
Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
|
|
|
|
13.
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Зв'язок між
розміщенням елемента у періодичній системі та його валентністю. Визначення
валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
|
|
|
|
14.
|
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю
елементів
|
|
|
|
|
15.
|
|
|
Розв’язування вправ
|
|
|
|
|
16.
|
|
|
Повторення
й узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття» (Т А)
|
|
|
|
|
17.
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
|
Розрахункові задачі:1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.
|
|
|
18.
|
|
|
Масова частка елемента в складній речовині.
|
|
Розрахункові задачі:2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.
|
|
|
19.
|
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та
явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід 5-9. Дослідження хімічних
реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною
забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом
Домашній
експеримент
Взаємодія
харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
Навчальні проекти
2.
Хімічні явища в природному довкіллі
3.
Хімічні явища в побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і хімічні явища в
літературних творах і народній творчості
|
|
|
20.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота 3. Дослідження фізичних і
хімічних явищ.
Демонстрації:
Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом |
|
|
|
21.
|
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
|
|
|
22.
|
|
|
Контрольна
робота
Початкові хімічні поняття
|
|
|
|
|
23.
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття» (Т А)
|
|
|
|
|
Тема 2. Кисень
|
|||||||
24.
|
|
|
Закон
збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції.
|
|
|
|
|
25.
|
|
|
Хімічні
рівняння.
|
Демонстрації
10.
Дослід, що ілюструє закон
збереження маси речовин.
|
|
|
|
26.
|
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
|
|
|
27.
|
|
|
Оксиген.
Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у
природі. Фізичні властивості кисню. Повітря, його склад.
|
|
|
|
|
28.
|
|
|
Добування
кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про
каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
|
Демонстрації
11.
Добування кисню з гідроген
пероксиду.
12.
Збирання кисню витісненням
повітря та витісненням води.
13.
Доведення наявності кисню.
|
|
|
|
29.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична
робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду,
збирання, доведення його наявності.
|
|
|
|
30.
|
|
|
Хімічні
властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка,
магній, залізо, мідь). Реакція сполучення
|
Демонстрації
14. Спалювання
простих і складних речовин.
|
|
|
|
31.
|
|
|
Поняття
про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
|
|
|
|
|
32.
|
|
|
Взаємодія
кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду,
глюкози).
|
|
|
|
|
33.
|
|
|
Умови
виникнення та припинення горіння.
Маркування
небезпечних речовин.
Колообіг
Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та
біологічна роль кисню
|
Демонстрації
14.Маркування
небезпечних речовин.
|
Навчальні проекти
6.
Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни
концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
|
|
|
34.
|
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
|
|
|
35.
|
|
|
Повторення
й узагальнення з теми «Кисень»
|
|
|
|
|
Тема
3. Вода
|
|||||||
36.
|
|
|
Вода,
склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості.
|
|
|
|
|
37.
|
|
|
Розчин і
його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода — розчинник.
|
|
|
|
|
38.
|
|
|
Кількісний
склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
|
|
|
|
|
39.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична
робота 5.
Виготовлення водних
розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.
|
Домашній
експеримент
1.
Виготовлення
водного розчину кухонної солі.
|
|
|
40.
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач на обчислення
масової частки і маси розчиненої речовини
|
|
|
|
|
41.
|
|
|
Взаємодія
води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про
індикатори.
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний
дослід
10. Випробування
водних розчинів кислот і лугів індикаторами.
|
|
|
|
42.
|
|
|
Значення
води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема
чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях
та в домашніх умовах
|
Домашній експеримент
3 . Очищення води кип’ятінням і за
допомогою побутового фільтру
|
|
|
|
43.
|
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
|
|
|
44.
|
|
|
Повторення
й узагальнення з теми «Вода»
|
|
|
|
|
45.
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач і вправ
|
|
|
|
|
46.
|
|
|
Контрольна
робота
«Кисень. Вода»
|
|
|
|
|
47.
|
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
Навчальні проекти
8.
Проблема збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11.
Способи очищення води в побуті
|
|
|
48.
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач і вправ.
(Т А)
|
|
|
|
|
49.
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач і вправ.
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар